ISINAMAYANLAR

Maltepe’de bir aile geçen hafta zehirlenmesinden öldü. Evlerinde doğalgaz vardı ama soba yakıyorlardı. Biz de Okmeydanı’nda doğalgazlı, kombili birkaç eve gittik ve doğalgazı nasıl kullandıklarını sorduk.

İlk gittiğimiz ev bir gecekondu. İki kız kardeş eşleri ölünce baba ocağına dönmüşler, çocukları ve anneleriyle yaşıyorlar. Selma Öndin emekli, Ayfer Öztürk günlük ev temizliğine gidiyor. Altı kişi bu tek odada kışı geçirmeye çalışıyor. Evlerine doğalgaz döşeteli bir yıl olmuş. Doğalgazı sadece sıcak su için kullanıyorlar.  Isınmak için tek odada soba yakıyorlar. Ona rağmen 50 Lira fatura geliyormuş. Maltepe deki olayı duymuşlar ama kömür sobasını yakmaya devam ediyorlar. İlk defa bu ay 50 Lira elektrik faturası gelmiş, su faturası da 52 Lira gelmiş.

İkinci durağımız bir öğrenci evi, biz sorduk Suna ve Işkın anlattı:
Sadece ocak ve sıcak su için doğalgaz kullanıyoruz. Çok soğuk olmadıkça hiçbir ısıtıcı kullanmıyoruz. Kat kat giyiniyoruz, battaniyelerin altında oturuyoruz. Çok soğuk olduğu zamanlarda elektrikli soba kullanıyoruz.  Altıyüz Lira kira ödüyoruz faturalar ikiyüzü buluyor. Bu ay elektrik 105, su 60 Doğalgaz 40 Lira geldi.
Suna: 200 evden geliyor 180 kredi alıyorum. 200 kiraya veriyorum 55 akbile kalan da faturaya ve beslenmeye gidiyor.
Işkın:100-150 Lira evden geliyor, ben de kredi alıyorum. Para yetmiyor. Akbil doldurunca yemekten kısıyorum sabah ve öğle yemeğini de okulda yiyorum 50 kuruştan 1 lira.

Üçüncü durağımızdayız. Songül Yalçınkaya anlatıyor:
Evliyim ve bir çocuğum var. Ev kadınıyım. 2 yıldır doğalgaz kullanıyoruz. Daha önceki evimiz sobalıydı. Kaloriferi yüksek derecede açamıyoruz, pek ısınamıyoruz. Faturalar gözümüzü korkutuyor, zamlar da yolda olunca yakamıyoruz. Doğalgaz böyle pahalı olmasa bu şekilde ölümler yaşanmazdı. Çok üzüldüm. En düşük sıcaklıkta yakmamıza rağmen fatura 130 Lira geldi. Eşim şu anda işsiz. 1100 lira maaşı vardı, 500 lira kira, 300 civarı faturalara gidiyor, anaokuluna giden çocuğumun 85 lira okul aidatı var, kalanla geçinmeye çalışıyoruz. Kocam işsiz kalırsa tasarruf yapacağız, çocuğu okuldan almak zorunda da kalabilirim. Eğitim bile tamamen ticari. Üst komşumuz geçen yıl soba yaktı doğalgaz olmasına rağmen. Komşuların faturalarını görüyorum, çok yakanlara 300-350’den aşağı fatura gelmiyor. Bu ay elektrik 50, su 50, doğalgaz 130 ve aramalara kapalı olmasına rağmen telefon 15 Lira geldi.

Okmeydanı’nın Sesi / Salih
Copyright 2009 Simplex Celebs All rights reserved Designed by SimplexDesign