SEMTİN ASİ ÇOCUKLARI…

Okmeydanı’nın gençleri var, hayatın önemini sokaklarda öğrenen zamanlarını köşelerde bekleyerek geçiren gençleri var. O gençlerin okuyanları, çalışanları, sıkıntıları, hayattan beklentileri var. Mahalle gençlerinin birde köşe'leri var.O köşelerde neden beklediklerini hayattan beklentilerini öğrenmek için bizde o köşelerde bekledik.

Okmeydanı Mahmut Şevket Paşa mahallesinin gençleri hayatın zorluklarında yaşamayı öğreniyor. Gençlerin kimisi okumuyor ve çalışmıyor. Gençler; gidecek yerleri olmadığı için köşelerinde beklediklerini söylüyorlar. Köşelerini o kadar çok benimsemişler ki isim bile koymuşlar örneğin; Devrimci gençlik köşesi, Okmeydanı köşe gençlik, Umut cafe gençlik, Mezar gençlik, Genç Paşalılar ve Kuzey cafe köşesi. Neden bu köşelerde beklediklerini, hayattan beklentilerini, okuyorlar mı çalışıyorlar mı ve sorunlarını öğrenmek için o arkadaşlarımızla konuştuk

Devrimci Gençlik Köşesi-Serkan Tokgöz
Serkan Tokgöz Mahmut Şevket Paşa Mahallesi çınar sokakta oturuyorum. Şişli endüstri meslek lisesinde son  sınıf öğrencisiyim ayrıca staj görüyorum. Devrimci gençlik köşesinde bekleme sebebimiz; Arkadaşlarımızla toplu birlik olmak, muhabbet ve sorunlarımızı paylaşmak için buradayız. Hayattan bir beklentim yok çünkü görüyoruz ülkemizdeki sorunları okuyanda bile artık okuma isteği kalmıyor yaşadıkça. Evlerimizde zaten ayrı bir dert maddi sorunlar, bu sorunlardan dolayı manevi sıkıntılarda yaşıyoruz. Böyle bir hayatı gördükten sonra hayattan hiçbir beklentim yok diyorum. Mahallemizde birçok sorunla karşılaşıyoruz örneğin; Birlik, dayanışma, sevgi ve saygı yok mahallemizde. Biz bu mahallede kardeşliğin, birliğin, dayanışmanın olmasını istiyoruz.

Okmeydanı Köşe Gençlik-Erol Arslan
Erol Arslan Mahmut Şevket Paşa mahallesinde oturuyorum. Kasımpaşa Lisesinde 9. sınıf öğrencisiyim.            Köşede bekleme nedenimiz; Birçok arkadaşımız maddi sıkıntılardan dolayı okumuyor. Bizler Devrimci sempatizanı olarak mahallemizde yozlaşmaya karşı 10 yıldır mücadele veriyoruz, bu köşe bize ağabeylerimizde kaldı. Ağabeylerimizde bizim yaptığımızı yapıyordu bizde devamını getiriyoruz. Hayattan beklentim; Köşe başlarında beklemek hiç hoşumuza gitmiyor ama biryandan beklemek zorundayız çünkü mahallemizde gün geçtikçe yozlaşan bir gençlik görüyoruz buna izin vermemek için elimizden geleni yapıyoruz. Mahallemizin sorunlarından birisi yozlaşan gençlik. Mahallemizde halı saha var ama maddi durumumuz olmadığı için ve halı saha paralı olduğu için spor yapma şansımız olmuyor. Mahallemizde 10,12 yaşlarındaki çocuklar ellerinde sigarayla mahallede çok rahat dolaşır hale geldiler. Devletin yozlaştırması bütün gençlerimizi etkiyor.

Umut Cafe Gençlik-(Nebi) Can Kabaktaş
Nebi Kabaktaş bu mahallede oturuyorum. Okumuyorum milli güreşçiyim. Maçka Akif Tuncel Lisesinde           10.sınıfa kadar okudum. Okulda Alevi olduğum ve Devrimci olduğum için okuldaki baskılardan dolayı okulu bıraktım. Köşede bekleme sebebimiz; Başka çaremiz yok, okul yok, iş yok mecburen gidecek yerimiz yok semt aşkına burada bekliyoruz. Hayattan beklentim: Eşit, özgür, düşünce özgürlüğüne saygılı bir ülkede eşimle çocuklarımla yaşayabilmek. Mahallemizin gençler üzerine sorunları var gençlerin dengesi bozulmakta, yozlaşan bir gençlikle karşı karşıyayız


Mezar Gençlik-(HACIHÜSREV)Sercan Düz
Sercan Düz Hacıhüsrev ’de oturuyorum. Şişli endüstri meslek lisesinde son sınıf öğrencisiyim. Genelde akşamları vakit bulduğumuz için mahallenin bütün gençliği mezarlıkların tam ortasında bulunan Cura baba türbesinin önünde toplanıyoruz. Hayattan beklentimiz çevremizde saygınlık kazanmak, çevremizi genişletmek peşindeyiz. Mahallemizde;  uyuşturucu sorunu var emniyet uyuşturucuyla mücadele yerine halkın birlik ve beraberliğini baskılarıyla bölmeye çalışıyor. Biz çok iyi biliyoruz
Bu baskılar yıkım öncesi mahalle gençliğinin bütünleşmesini önlemek niyetlidir. Ancak biz Hacıhüsrev gençliği olarak bu tür olaylara izin vermeyeceğiz.

Genç Paşalılar-Eray Koz
Eray Koz Acısu'da oturuyorum.Hayattan bir beklentisi olmayan 16 yaşında bir gencim.Okumuyorum okulu bırakma sebebim devamsızlık.Kaptan Paşa Lisesi 1.sınıfta bıraktım.Köşede bekleme nedenimiz arkadaşlarımızla burada buluşup toplanıyoruz,muhabbet ediyoruz kimselere bi zararımız dokunmadan.Mahallemizde bizim gözlemlediğimiz kadarıyla bir sorun göremiyoruz.Mahallemizde olmasını istediğimiz bir şey var;mahalle gençlerinin buluşup ortak kullanabiliceği bir cafe yada kültür evi gibi buluşma yerleri olmasını istiyoruz gençlerin serseri gibi dolaşmasını istemiyoruz.Bizler bu mahallenin gençleri kendimizi MŞP Spor Klübü sevgisiyle yetiştiriyoruz.

Kuzey Cafe Köşesi-Ozan Aslan
Ozan Aslan Piyale paşa mahallesinde oturuyorum. Şişli E.M.L 12. sınıf araç teknolojisi (motor) okuyorum ve staj görüyorum. Kuzey cafe köşesinde bekleme sebebimiz; Arkadaşlarla buluşma yerimiz olduğu için mahallede bir sorun olduğu zaman ona göre müdahalede bulunabilmek ve mahallemizde yozlaşmaya çeteleşmeye karşı çıkmak. Hayattan özgürlük beklentim var bir gün güneş bize de doğması için. Mahallemizde birçok sorun var mesela; Kendisini psikopat olarak nitelendiren yozlaşmış gençlik, cahil toplum anlayışı. Mesela bir kız sokakta rahat dolaşamıyor sözlü taciz edenler oluyor bizler de bunun önünü kesmek için her köşede yoğunlaşıyoruz mantık şu; Bu köşede bizim borumuz öter.
Arkadaşlarımız bize sorunlarını anlattı, neden köşelerde beklediklerini öğrendik. Anladık ki mahalle gençleri mahalleleri için köşelerde bekleyerek hayatı öğrenmeye çalışıyorlar...

Can (Kıpır) OKMEYDANI’NIN SESİ.
Copyright 2009 Simplex Celebs All rights reserved Designed by SimplexDesign