Okmeydanı'nda "sarı insanlar"

Aylardır mahallemizde göze çarpan, kimi zaman Anadolu’da bildiri dağıtan, kimi zaman eylemlerde mahalle halkıyla birlikte yürüyen, kimi zaman halkevi önünde hamur açan, kimi zamansa mahallemizin kadınlarıyla birlikte bir şeyler üreten Almanya’ dan gelen dostlarımız var. İnsanların onlara tuhaf tuhaf bakıp, “Bunlar neden burada ki?” soruları üzerine, o “sarı” arkadaşlarla röportaj yapalım dedik. Almanya’dan gelen stajyer arkadaşlarımızdan kendilerini tanıtmalarını istedik, Türkiye’ye gelme sebeplerini, halkevini neden tercih ettiklerini, burada neler yaptıklarını, ilginç buldukları şeyleri ve döndüklerinde ne yapacaklarını sorduk.

— Adım Lena, 25 yaşındayım. Almanya’ da yaşıyorum. Sosyal hizmetler okuyorum.
— Türkiye’ yi tercih ettim çünkü İstanbul bana çok ilginç geldi. Türkçe öğrenmek istiyorum. Almanya’ da çok Türk var. İşim gereği Türkçe öğrenmem gerekiyor.
— 1 Yıl önce eğitim için stajyer arkadaşlarla İstanbul’ a geldik. Okmeydanı Halkevini gezdik. Ve ben çok merak ettim. Halkevlerinin yaptığı işler çok iyi. Parasız eğitim ve sağlık mücadelesi, halkın haklarının araması çok önemli benim için.
— Okul öğrencileri ve ev kadınları için İngilizce dersi veriyorum. Şu anda Almanca dersine başladık, insanlar merak ediyorlar.
— Halkevlerinin çalışmalarını gözlemledim eylemlere katıldım.
— Evet, ilginç gördüğüm durumlar oldu. Çoğu insan müzikle ilgileniyor ve insanlar çok modern yaşıyor. Türkiye ‘de maalesef yaşam koşulları çok zor. Bu yüzden Halkevlerinin verdiği mücadele çok önemli.
— Berlin’ e gideceğim ve çalışacağım. Okulu bitirdim. Göçmenlerle çalışmak istiyorum ve Türkçe öğrenmeye devam edeceğim.

—Adım Çığır, 26 yaşındayım, Berlin’ de doğdum, orada büyüdüm. Berlin’ de Sosyal hizmetlerde okuyorum.
—Uzun yıllardır Türkiye ‘ye sık sık geliyorum. Annem ve babam Türkiye ‘den Almanya’ya işçi olarak göç etmişler. Türkiye ‘ de bağlarımız var. 2005–2006 yıllarında Nesin Vakfı ‘n da 1 yıl gönüllü görev yaptım. Türkiye’ deki yaşam şartlarını ve politik durumunu daha iyi tanımak için stajımı burada yapmayı tercih ettim. — Berlin’ de okuduğum bölümle ilgili sosyal hizmetlerde gençlerle çalışıyorum. Benzer işler yapıyoruz. Politik tiyatro vs. Berlin’ de yaptığım işlerin Halkevlerine benzer çalışmaları var. Aynı zamanda siyasi çalışmaları var. Bu bütünlük ilgimi çekti. Buradaki deneyimlerimin, Berlin’de yaptığım ve yapacağım işlere katkısı olacağını düşünüyorum. Bunun dışında Almanya’ da ki sosyal alanın benzer işlerini yapıyorlar. Almanya ‘ da sosyal hizmetleri eleştiriyoruz. Çünkü sorunları bireyselleştiriyorlar ve toplumsal çözüm üretmiyorlar. Halkevlerinde ilgimi çeken nokta da bu. Bir şekilde sosyal hizmetlerin yaptığı görevi yapıyorlar, insanları kendi hakları için mücadele etmesine öncülük ediyorlar.
— Eylemler, paneller, Okmeydanı Halkevinde tiyatro ve müzik atölyesi çalışmalarında faaliyet yürütüyorum. Mahalle çalışmalarında ve çoğu çalışmalarda yer alıyorum. Haftada bir gün Ümraniye Halkevinde gitar dersi veriyorum. — Türkiye’ de elbette Okmeydanı’nda olmak çok farklı bir durum. Bir şekilde otokontrolü olan, kendisini korumaya çalışan ve bu konuda oldukça başarılı olan bir mahalle. Almanya ile kıyaslarsak, Türkiye’de kapitalist sistemin baskısı daha yüzeyde. Sınıf kavgası Almanya’ya nazaran daha belirgin. Bu da muhalefet olmak için bir şans aslında. Onun için halkın hakları mücadelesi görüşüme en doğru yol Halkevleri. — Okulum devam ediyor. Okula devam edeceğim. Öbür yandan burada edindiğim tecrübeleri arkadaşlarımla kurduğum ve çalıştığım dernekte değerlendireceğim. Diğer stajyer arkadaşlarımla halkevleri temsilciliği kurma düşüncelerimiz var. Bundan sonrada elbette halkevleriyle bağlarımız devam edecek. Halkevlerine verdikleri mücadelede sonsuz başarılar diliyorum. — İsmim Alex. Berlin’de sosyal hizmetler okuyorum. — Staj yapmak için İstanbul’ a geldim. — Halkevlerine arkadaşlarla geldim. Halkevleri hakkında konuştuk. Benim bölümüm için ilginç bir organizasyon. İlk gelişim bir yıl önce Eylül ayında oldu. Halkevcilerle tanıştık. Yaptıkları işler hoşuma gitti. — Yürüyüşlere katıldım. 1 Mayıs çok güzeldi. Mahallede afiş asmak, stant açmak gibi etkinliklere katıldım. İngilizce dersi veriyorum. Yemekler pişirip halkevinde birlikte dayanışmayı paylaşmayı öğreniyoruz. — Okula devam ediyorum. Üniversiteyi bitireceğim. Orada mahalle çalışması yapmayı düşünüyorum. — Adım Conny. Öğrenciyim, 27 yaşındayım. Berlin’ de sosyal hizmetler bölümünde okuyorum. — Halkevlerinde staj yapıyorum. Okul staj yapmamızı istiyor. Türkiye ‘ de yapmak istiyordum. — Bir arkadaşım bana Halkevlerini anlattı. Sonra halkevlerini gezdik. Benimde çok hoşuma gitmişti. Yapılan faaliyetleri beğendim. — Halkevlerinde çok şey öğrendim. İlk başlarda yaptıkları işleri gözlemledim, toplantılarına katıldım. Sonrasında aktif bir halkevci gibi eylemlere katıldım. Afişleme, stantlar, seminerler, mahalle çalışmaları gibi işlerde rol aldım. — İlginç bir durumla karşılaşmadım. Çünkü Türkiye kültürünü bildiğim için Türkiye’yi tercih ettim. İnsanları çok sıcak. Bir gün Okmeydanı Halkevinin önündeki sokağı kapatıp gözleme yapmıştık. Çevredeki insanlarla paylaştık. Haftada bir gün halkevinde kadınlarla buluşup beraber takı, keçe üretiyoruz. Bazen de halkevinde farklı kültürden yemekler yapıp paylaşıyoruz. Birlikte bir şeyler üretiyoruz. — Berlin e gidince Halkevleri gibi bir muhalefet örgütü kurmayı düşünüyorum. İnsanların haklarını bilmesi, araması, savunması için çalışmalar yürüteceğim. Oradakilere Halkevlerini anlatacağım. Hem Almanya ‘da hem de Türkiye’ de öğrendiğim yöntemlerle mahalle çalışmaları başlatacağım. Okulu bitirip Sosyal hizmetler uzmanı olacağım.
Copyright 2009 Simplex Celebs All rights reserved Designed by SimplexDesign